Rólunk

Hírek, közlemények

15 éves a Szimpatika

Hihetetlen leírni és kimondani: 15 éves lett a Szimpatika!
Az ország egyik legnépszerűbb, független gyógyszertárak és a PHOENIX összefogásával megvalósult együttműködési programja 2008-ban kezdte meg működését, és azóta is meghatározó szerepet vállal a betegek magasszintű ellátásában és a gyógyszertárak versenyképességének növelésében.

A Szimpatika születésnapja alkalmából a sződi Kamilla Patikában beszélgettünk Dr. Buránszkiné Szaller Gyöngyi és Dr. Podhorszkiné Dr. Buránszki Bernadett gyógyszerészekkel, valamint Butor Tímea Szimpatika Programvezetővel és Kaló Tamás Vezérigazgatóval.

Gyöngyi, mikor alapították a Kamilla Patikát?

BSZGY: A patika 1990 októberében nyitott meg, a megyében a 4. magángyógyszertárként. A településen előtte nem üzemelt gyógyszertár, a Kamilla Patikát teljesen a nulláról indítottuk el.
Ez a kezdeti időszak rendkívül intenzív volt, sok újdonságot és izgalmat hozott. A patikanyitás szakmai szempontjai voltak a legfontosabbak számomra, emellett azonban ki kellett érdemelni a betegek bizalmát és természetesen pénzügyileg is egyensúlyban kellett tartani a gyógyszertárat.
De az alkotás öröme és a betegek visszajelzései mindig átsegítettek a nehézségeken. Már az induláskor kapcsolatba kerültem a PHOENIX Pharma Zrt. elődjével, a Pest Megyei Tanács Gyógyszertári Központjával, ahonnan rengeteg segítséget kaptam, így nem volt kérdés később sem, hogy a frissen megalakult PHOENIX-szel szeretném folytatni az együttműködést. Rendkívül fontosnak tartottam, hogy egy megbízható nagykereskedővel dolgozzunk együtt, amely megfelelő logisztikai ellátást tud a patika számára biztosítani, ráadásul a PHOENIX fóti központja és legnagyobb raktára csupán 15 km-re van a patikánktól. A jó kapcsolat szerencsére azóta is tart.

Miért döntöttek úgy, hogy csatlakoznak a Szimpatika programhoz?

BSZGY: A lányom tanácsára léptünk be, ő győzött meg róla, hogy próbáljuk ki a Szimpatikát (nevet).

PBB: Igen, akkoriban egyre gyakrabban szembesültem vele, hogy sok patikában hirdetnek kedvezményeket. Kérdezték tőlem is, hogy mi miért nem akciózunk, de nem tudtuk, hogyan kezdjünk bele. Így amikor kicsit jobban megismertük a Szimpatikát és megértettük, hogy itt valóban egy nagyon egyszerű rendszerben tudunk kedvezményeket kínálni a betegeknek, akkor meggyőztük egymást. Azóta is nagyon örülök ennek a döntésnek.

Tamás, hogy emlékeznek vissza a Szimpatika születésére a PHOENIX szemszögéből?

KT: Gyógyszerészek kerestek meg minket azzal, amit Bernadett is említett: azt tapasztalták, hogy az élesedő versenyben egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk, hogy akciókat tudjanak kínálni a betegeknek és ezekről fejlett marketing és kommunikációs eszközök segítségével információt tudjanak adni számukra. Éreztük, hogy támogatnunk kell a Partnereinket ebben a helyzetben és a gyógyszerészekkel együtt úgy láttuk, hogy egy közös márka előnyeit élvezve a független patikák marketingtevékenysége hatékonyabb lehet, mintha önállóan vágnának bele.
Az együttműködésnek ez a formája akkoriban mindenkinek, a gyógyszerészeknek és a PHOENIX-nek is újdonság volt.

Melyek voltak a Szimpatika indulásánál az alapelvek, a legfőbb célkitűzések?

BT: Rendkívül fontosnak tartottuk, hogy a Szimpatika koncepcióját a gyógyszerészekkel közösen alakítsuk ki. Amit biztosan tudtunk, hogy a Szimpatikának egy olyan együttműködésnek kell lennie, ahol a gyógyszertárak függetlensége, önállósága elsődleges fontosságú.
A másik, amire nagyon figyeltünk a kezdetektől, hogy átlátható rendszert kínáljunk a gyógyszerészeknek. Olyan kedvezményrendszert és működési struktúrát alakítottunk ki, amely könnyen követhető, világos, és amellyel rendkívül egyszerű tervezni.
A Szimpatikában a kedvezmények közvetlenül érvényesülnek, és nincsenek utólagos, adott esetben nehezen követhető elszámolások.

Milyen fejlődésen ment át az elmúlt másfél évtizedben a program?

KT: 15 év hosszú idő, sokat változott a gyógyszerellátási rendszer, ezzel együtt a betegek elvárásai és a gyógyszertárvezetők igényei is.
A Szimpatikában nagy hangsúlyt helyeztünk és helyezünk a folyamatos fejlődésre.
Az első időszakban a betegek számára nyújtott árkedvezmények biztosítása és a Szimpatika ismertségének növelése volt a legfontosabb feladatunk.
Ezt egészítette ki a gyógyszertárak versenyképességének növelése szempontjából nagyon fontos Szimpatika Plusz kezdeményezés, ahol jelentős beszerzési kedvezményeket biztosítunk Partnereinknek.
A Szimpatika WebTér egyedülálló lehetőséget nyújt a gyógyszertáraknak az online értékesítés kipróbálásához, a Szimpatika Digitális Kijelző és a tavaly elindított portálfelújítások pedig újjávarázsolják és még vonzóbbá teszik a gyógyszertárak megjelenését.

A portálfelújítások sikeresen zajlanak és nagy irántuk az igény. Hogy nyújt támogatást a PHOENIX ezen a területen? 

BT: Ma már egyre inkább jellemző, hogy a gyógyszertárak törekednek az erőteljes láthatóságra, szeretik, ha a betegek számára messziről egyértelműen beazonosítható a patika.
Ebben segítünk mi: a gyógyszertárvezetővel konzultálva szakembereinkkel megtervezzük a gyógyszertár portálját úgy, hogy az egyaránt tükrözze a gyógyszertár és a SZIMPATIKA márka értékeit.
Egyedileg megtervezett, látványos külső dekorációs eszközöket ajánlunk, és az igények felmérésétől kezdve az esetleges engedélyeztetésen át egészen a kivitelezésig koordináljuk a folyamatot.

Ez egyszerre segítség a gyógyszertáraknak, és fontos a Szimpatika márka erősítésének a szempontjából is, ami mindannyiunk közös érdeke.

A Kamilla Patika portálja egy kitűnő példa arra, hogy hogyan néz ki egy felújított Szimpatikaportál. Hogy tetszik Önöknek a végeredmény?

BSZGY: Nekünk nagyon tetszik, pont olyan lett, ahogyan elképzeltük! Már a tervezésnél úgy éreztem, hogy ezek a dekorációs eszközök szépen fognak illeszkedni a gyógyszertárhoz, és amikor elkészült, láttuk, hogy valóban így van. Nagyon szép a kivitelezés is, egyedileg, méretre gyártott fóliákat és táblákat kaptunk, világító zöldkeresztet – egytől egyig minden elemet szeretünk.
Emellett hatalmas segítség egy ilyen kaliberű portálfelújításnál az is, hogy a vele járó anyagi terheket is levették a vállunkról.

Ahogy belépünk az officinába, rögtön szembeötlő, hogy az új külső mellett nagyon szép, harmonikus belső tér is fogadja a betegeket. 
Hogyan tudták beilleszteni a Szimpatika Plusz kategóriamenedzsmentet a gyógyszertár életébe?

PBB: Ez az egységes arculat többek között éppen a kategóriamenedzsmentnek köszönhető. Rendezetté és átláthatóvá teszi a polcokat, az egész officinai képet meghatározza.
Amikor indult a Szimpatika Plusz, akkor még csak a minimális 4 polccal vágtunk bele, de aztán annyira bevált, hogy egy kisebb átalakítással most már 8 kategóriánk van.
Én személy szerint a téli hónapok polcképeit szeretem leginkább, kifejezetten tetszik ilyenkor az összhatás.
Néhány polchoz külön megvilágítást is terveztünk, és ez azokban a hónapokban, amikor korán sötétedik, ad egy meleg hangulatot, amire ilyenkor nagy szüksége van mindenkinek. Azt vettük észre, hogy várakozás közben gyakran nézegetik a betegek a termékeket a polcokon.
De természetesen a kedvezményes beszerzés is nagy segítség számunkra. A kedvezmények egy részét talán közvetlenül is elérhetném a gyártóknál, de erre nincs időm és igazából szívesebben foglalkozom a betegekkel.
Úgyhogy nagyon örülök, hogy van egy ilyen program, ahol a magam ura lehetek, és közben mégis megkapom a szükséges segítséget és támogatást.

Az elmúlt évek újdonságai és fejlesztései mellett vannak még további tervek a jövőre vonatkozóan?

KT: Rengeteg tervünk van! Ahogyan a kezdetekkor, úgy most is erősen támaszkodunk a gyógyszerészek véleményére, így pár hónappal ezelőtt egy online felmérést végeztünk a Szimpatika Gyógyszertárak vezetőinek körében a program jelenlegi szolgáltatásairól és arról, hogy milyen elvárásaik vannak a jövőre nézve.
A felmérés magas részvételi aránya megerősített minket abban, hogy még intenzívebben dolgozzunk a gyógyszerészek által meghatározott irányban.
Folytatjuk a portálfelújításokat és a digitális megoldások, azaz a WebTér és a Szimpatika Digitális Kijelzők fejlesztését.
Dolgozunk egy olyan koncepción, amellyel még több kedvezményt tudjunk biztosítani a gyógyszertáraknak és a patikák megjelenésének a megújulását is tovább szeretnénk majd támogatni.

Szóval az irányok világosak, biztos vagyok abban, hogy a Szimpatika fejlődése a következő években is látványos lesz.
Ez a felelősségünk és feladatunk, mi a PHOENIX részéről így tudjuk megköszönni a gyógyszerészeknek ezt az izgalmas és nagyszerű 15 évet!

-bf-

2023. november 2.

A cikkben szereplő fotók kizárólag marketingszakmai tájékoztatást szolgálnak és a bennük megjelenő tartalom semmilyen formában nem minősül gyógyszerismertetésnek.