Rólunk

Hírek, közlemények

PHOENIX kommunikáció a gyógyszerészek szolgálatában

PHOENIX-nél hisszük, hogy a kommunikáció és a folyamatos interakció a fejlődés egyik kulcsfontosságú alapja. Ennek megfelelően számos platformon kérjük ki Partnereink véleményét különböző témákban, és a gyógyszerészek preferenciájának megfelelő felületeken értesítjük őket a gyógyszerellátást és a Társaságunkat érintő kérdésekről. Az e folyamat hátterében álló csapatot Biró Ferenc Marketing Vezető irányítja, akivel e havi számunkban a kommunikáció fontosságáról és a gyógyszerészekkel történő interakció jelentőségéről beszélgettünk.

Biró Ferenc

A PHOENIX Pharma Zrt. marketingvezetője közgazdász diplomájának megszerzése után hosszú ideig reklámügynökségeken dolgozott, ahol számos hazai és nemzetközi ügyfél – többek között az egészségügyi szektorban tevékenykedő vállalatok – stratégiai, márkaépítő folyamatait és marketing akivitásait támogatta. Az itt szerzett tapasztalatok után nagyvállalatoknál helyezkedett el, ahol irányította többek között a partnerekkel való kommunikációt is. Felmenői között számos családtag az egészségügy különböző területein dolgozott, így különösen fontos számára a PHOENIX értékteremtő tevékenysége, illetve annak marketingtámogatása, mely területért 2021 óta felelős. Budapesten él családjával, születése óta erősen kötődik a Balatonhoz, ahol szabadidejében sok időt töltenek a gyerekek legnagyobb örömére.

Ferenc, mióta tagja a PHOENIX kollektívájának?

Több mint két éve, 2021 májusában csatlakoztam a PHOENIX csapatához, ahol a marketing osztály vezetésének megtisztelő feladatát bízták rám.
Pályám első felében reklámügynökségeken dolgoztam, ahol szerencsém volt különböző területeken tevékenykedő hazai és nemzetközi márkák fejlődéséhez hozzájárulni.
Később marketingvezetőként helyezkedtem el nagyvállalatoknál, ahol a teljes marketing- és kommunikációs tevékenységért feleltem. A több mint 20 éves pályafutásom során mindig is fontos volt számomra, hogy az adott területen hiteles és jó hírű márkákkal foglalkozzam, ezért is volt jó élmény elkezdeni a munkát a PHOENIX-nél. Megismerve a csapatot és a PHOENIX működését, nagyon jó érzéssel tölt el, hogy partnereinkkel valós és közeli kapcsolatban vagyunk.

Mi vonzotta a gyógyszerellátási szektorba?

Fontos volt számomra, hogy egy értékteremtő szolgáltatást támogassak munkámmal. Vonzott, hogy olyan Társaság marketingvezetését bízták rám, mely a gyógyszerellátási lánc fontos pilléreként értéket teremt, és a gyógyszerészekkel karöltve nagyban hozzájárul az egészségügyi ellátórendszer fejlődéséhez, a lakosság biztonságos és stabil ellátásához.
Családi gyökereim is ebbe az irányba tereltek, hiszen a rokonság számos tagja az egészségügyben dolgozott – gyakorlatilag belenőttem ebbe a témába. Láttam azt a felelősséget és büszkeséget, ahogy ők végezték munkájukat, és jó érzés ugyanezt megtapasztalni itt a PHOENIX-nél.

Miért fontos a kommunikáció egy gyógyszernagykereskedő számára?

Ha kicsit távolabbról indulok, azt gondolom, hogy a kommunikáció az emberi kapcsolatok alapja.
A kommunikáció minősége, stílusa, tartalma és hitelessége meghatározhatja az ember helyzetét a társadalomban, és ez nincs másként a vállalkozások életében sem.
Fontosnak tartom, hogy a Társaság egységes képet tudjon magáról mutatni ebből a szempontból is, és legfontosabb partnereink, a gyógyszerészek érezzék, hogy a PHOENIX szívügye a gyógyszerellátás és a gyógyszerészek támogatása.
Hiszek a dialógus alapú kommunikációban, a partnerekkel való információcserében, hiszen így tudunk a felmerült igényekre jól reflektálni, közösen fejlődni és hozzájárulni a hazai gyógyszerellátás folyamatos erősödéséhez.
Ez a hozzáállás és igény jellemző a PHOENIX vezetőire és a logisztikai, kereskedelmi vagy pénzügyi területen dolgozó kollégáinkra is.

Meglátásom szerint ez az egyik kulcsfontosságú tényezője az elért sikereknek! Hiszen hiába jó egy kínált szolgáltatáscsomag, nem fogják a partnerek igénybe venni, ha egy rossz kommunikáció kíséri.
Azt gondolom, hogy piacvezető gyógyszer-nagykereskedőként a kommunikációnk nagyon sok gyógyszerészhez és más piaci szereplőhöz is eljut, ami nagy felelősséggel jár. Széles körű érdeklődés övezi, ha a PHOENIX a különböző témákban megfogalmazza álláspontját vagy bemutat egy-egy új szolgáltatást, fejlesztést.
Ezért is fontos, hogy meg tudjuk osztani partnereinkkel és munkatársainkkal a fejlődésünket, sikereinket, kommunikáljuk véleményünket az aktuális gyógyszerellátási rendszert érintő eseményekkel kapcsolatban.

Mik a legfontosabb feladatai a marketing osztálynak?

Az egyik legfontosabb feladatunk, hogy keressük és megteremtsük a kapcsolatot a PHOENIX és gyógyszerellátás szereplői között. Lényeges számunkra, hogy megértsük a rendszerben történő aktualitásokat, tudjunk azokra reagálni, illetve adott esetben a kommunikáció segítségével képesek legyünk megoldást nyújtani a gyógyszerészek által megfogalmazott igényekre.
Nagyon szeretjük a partnerekkel való személyes kapcsolatteremtést.
Számos ponton találkozunk gyógyszerészekkel, legyen szó általunk szervezett rendezvényekről vagy gyógyszertári látogatásokról.

Természetesen folyamatos kapcsolatban vagyunk a patikalátogatókkal és a kereskedelmi osztályunkkal is, ahol a legnagyobb gyógyszerpiacot érintő tudás halmozódik fel.
Ennek a tudásnak a hasznosításával törekszünk arra, hogy szolgáltatásaink fejlesztésével támogassuk a gyógyszerészeket.
Napi rendszerességgel piaci információkat juttatunk el, praktikus szakmai támogatást nyújtunk a partnereinknek, bemutatjuk működésünket, kollégáinkat, szolgáltatásainkat és nem utolsó sorban szórakoztató programokról is gondoskodunk.
Ez utóbbi esetben ki lehet emelni például a régiónként szervezett partneri rendezvényeinket, melyeken színvonalas előadók műsorait élvezhetjük együtt a minőségi kikapcsolódás jegyében. Számos pozitív visszajelzés érkezik a gyógyszerészektől ezen közös alkalmak kapcsán, mi pedig örülünk, hogy pozitív élményekkel tudunk szolgálni, van alkalmunk beszélgetni és hasznos információkkal gazdagodni.

Említette a szolgáltatások fejlesztését. Tudna néhány példát mondani?

A marketing fontos feladata a PHOENIX által nyújtott kiegészítő szolgáltatások fejlesztésében való részvétel és azok megismertetése is a gyógyszertári dolgozókkal. Ennek jegyében alkottunk meg a gyógyszertárak számára számos előnyt és értéket teremtő Szimpatika partnerprogramunkat, melyet folyamatosan fejlesztünk is.
A tavalyi évben bevezetett újdonság mentén a Szimpatika gyógyszertáraknak lehetőséget nyújtunk arra, hogy portáljukat általunk biztosított, egyedi tervezésű, vonzó arculati elemekkel tegyék még inkább láthatóvá a betegek számára. Megtisztelő, hogy ilyen sok partnerünk él ezzel a lehetőséggel. De említhetném akár a hasznos gazdasági és gyógyszerpiaci adatokat biztosító, negyedéves Iránytű kiadványunkat is, mely idén már a második évadot éli meg. A 2023-as kiadványokat továbbfejlesztettük és új adatokkal egészítettük ki a tavalyi év végén a gyógyszerészektől kapott visszajelzések alapján.

Nagyon örülünk, hogy a februárban debütált PHOENIX VIP partneroldal nagy népszerűségnek és növekvő használatnak örvend. Köszönjük a sok hasznos visszajelzést az oldal működésével kapcsolatban, melyek mentén folyamatosan fejlesztjük a platformot, hogy az még jobban tudja kiszolgálni a gyógyszerészek igényeit.

Hogyan juttatják el ezt a sok információt a gyógyszerészekhez?

Tisztában vagyunk azzal, hogy a gyógyszerészek többfajta médiafelületen informálódnak.
Ez alapján komplexen gondolkodunk és folyamatosan fejlesztjük online és nyomtatott formában megjelenő kommunikációs eszközeinket. Nagy hangsúlyt helyezünk az általunk kezelt kommunikációs felületekre, aminek köszönhetően folyamatosan növekvő népszerűségű a Facebook és Linkedin csatornánk, illetve egyre többen látogatják www.phoenix.hu oldalunkat is. Kutatások alapján tudjuk, hogy sok gyógyszerész továbbra is szereti és olvassa a nyomtatott formában megjelenő kiadványokat. Büszkék vagyunk arra, hogy a 15 éve havi rendszerességgel megjelenő PHOENIX Futár magazinunk az utóbbi két évben hatalmas fejlődésen ment keresztül tartalmi és megjelenési szempontból, a gyógyszerészek számára számos hasznos információval, tartalommal.Bízzunk benne, hogy aktivitásainkkal, szolgáltatás-fejlesztéseinkkel, kommunikációs tevékenységünkkel sikerül támogatni a gyógyszerészek mindennapi munkáját és hozzájárulni a gyógyszerellátás fejlesztéséhez.

- jg -

2023. szeptember 1.