Rólunk

Hírek, közlemények

A csapatmunka ereje

Folyamatos fejlődés Északkelet-Magyarországon

Az ország északkeleti régiójának gyógyszerellátását biztosító Polgári Telephely európai szinten is kiemelkedő hatékonysággal működik. A sikeres működés talán legfontosabb okai a jól összehangolt folyamatok és a PHOENIX munkatársai között meglévő különleges kapcsolat. A kiemelkedő teljesítmény alapját képező szakmai munkáról és a PHOENIX-en belüli együttműködésről beszélgettünk Krempaszky Péter Regionális Logisztikai Igazgatóval.

 

Krempaszky Péter

A PHOENIX Pharma Zrt. regionális logisztikai igazgatója, 2020. február 1-je óta tölti be ezt a pozíciót. 2015-ben csatlakozott a PHOENIX csapatához logisztikai koordinátorként, ezt megelőzően 14 évet töltött a gyógyszertári kiszállítás területén. Végzettségét tekintve gépészmérnök, közlekedésmérnök. A betegellátás már gyerekkorától természetessé vált számára, mivel édesanyja egy kis településen, Tóalmáson volt gyógyszertár-vezető hosszú évtizedeken keresztül. Ebből a meghatározó időszakból fakad számára a vidék és a természet szeretete.

Péter, mióta tagja a PHOENIX kollektívájának?

Tulajdonképpen már 2001 óta részese vagyok a PHOENIX tevékenységének, ugyanis ebben az évben kezdtem el dolgozni a Társaság egyik partnerénél, ahol napi szinten vettem részt a PHOENIX logisztikai folyamataiban.
A szoros és szakmailag hatékony együttműködés eredményeként 2015-ben Dr. Balázs Zoltán Logisztikai Igazgató felkért, hogy teljes körűen csatlakozzam a csapathoz.
Az elmúlt hét évben három telephely szakmai irányításában is részt vettem, ami a PHOENIX logisztikai tevékenységének közel 60%-át érinti. A győri telephelyünk logisztikai vezetését 2016 és 2018 között láttam el, ezt követően pedig a fóti és a polgári telephelyek logisztikai igazgatóit, Bercsi Zsoltot és Técsy Kálmánt segítettem. Nagyon érdekes volt egyszerre több telephely vezetését és irányítási technikáit megismerni, illetve megtapasztalni azt, hogy a PHOENIX egyes régiói országos szinten is mennyire szorosan együttműködnek.
Técsy Kálmán 2020-ban vonult nyugdíjba, tőle vettem át a Polgári Telephely logisztikai irányítását. Nagyon hálás vagyok a szerteágazó szakmai lehetőségekért és azért a bizalomért, amit a PHOENIX az irányomba mutatott és mutat a mai napig.

Hogyan lehet összehasonlítani ezeket a telephelyeket? Mik a hasonlóságok és mik a különbségek?

Bár a működési folyamatok hasonlóak, a telephelyeket sok tekintetben nehéz összehasonlítani egymással, mert eltérő adottságokkal és lehetőségekkel rendelkeznek. Ami egyértelmű hasonlóság az az, hogy folyamatosak a fejlesztések a partnereink magas szintű kiszolgálása érdekében. Polgár ilyen szempontból nagyon különleges telephely. Ez volt az eddigi egyetlen zöldmezős beruházás a PHOENIX Magyarország életében.
A logisztikai folyamatainkat tökéletesen kiszolgáló logikus elrendezésű komplexum, aminek köszönhetően magas hatékonysággal tudunk működni. A telephely sikere több tényező együttállásának köszönhető, hiszen az épület és a technológia önmagában csupán félsiker. A polgári eredmények másik két kulcsfontosságú összetevője a gyógyszerészek bizalma, és a szenzációs dolgozói csapat mind a raktárban, mind pedig a kereskedelem területén.

Hogyan alakult ki ez a zöld mezős beruházás és milyen fejlesztési lépések valósultak meg azóta?

Maga a beruházás több mint 20 éve történt és egy teljesen új telephely alapjait fektettük le Dr. Balázs Zoltán Logisztikai Igazgató tervei alapján, hogy a régió gyógyszerellátását tovább tudja fejleszteni a PHOENIX. Ez egy nagyszerű alapot adott, amelyre könnyen és jól lehet építeni fejlesztések terén.
Rengeteg változás történt az elmúlt 20 évben. Célvezérelt pálya, PDA alapú kiszedés és kiszállítás, üres göngyöleg és karton pályák, hogy csak néhány fontos dolgot említsek. A folyamatos bővülés eredményeképp 2019-ben egy nagyszabású beruházás keretében közel 50%-os alapterület bővítésbe fogtunk, amely helyet adott a növekedő árumennyiségnek, a terjedelmes árucikkek raktárának, valamint egy komissiózó automatának.
Három telephelyen implementáltuk a teljesen új technológiát és ezek közül Polgár volt az első, ahol az automata bevezetésre került a PHOENIX-nél.

Az automaták hogyan segítik a logisztikai folyamatokat és mennyire volt nehéz elsőként bevezetni egy ilyen fontos fejlesztést?

Egy új technológia bevezetése több igényt is szolgálhat. Polgáron az elsődleges cél a kapacitásbővítés volt. Ezt azért is fontos kiemelni, mert a fejlesztés korai szakaszában a raktárban dolgozó Kollégák tartottak tőle, hogy az automaták érkezésével veszélybe kerül a munkájuk.
Két év távlatából már ők is egyértelműen látják, hogy erről szó sincs. Nagyon büszkék lehetünk arra, hogy a Polgári Telephely forgalma dinamikusan növekszik és több gyógyszertárat tudunk magas szinten, sőt hatékonyabban kiszolgálni, mint a fejlesztés előtt.
Természetesen az elért eredmény a teljes Polgári kollektíva sikere, amelynek alapja a szoros napi szintű kapcsolat a Kereskedelmi és Logisztikai területek közötti.

Igazgatótársam, Havas Gabriella és kereskedelmi csapata kiemelkedő munkával és figyelemmel követik a gyógyszertári kiszolgálás minden lépését és napi szinten azon dolgoznak, hogy segítsék a gyógyszerészek munkáját. Nagyszerű szakemberek dolgoznak itt, akikkel emberileg is nagyon jó a kapcsolat. Szeretném külön kiemelni Orosz László Raktárvezetőnket, aki rengeteget tett és tesz a hatékony működésért itt Polgáron. Kiemelkedő, ahogy irányítja a telephely logisztikai folyamatait. Szimbolikusan ő a jobb és balkezem is egyben, akivel félszavakból is megértjük egymást. Óriási érdeme van abban, hogy az automatát ilyen gyorsan és hatékonyan tudtuk elsőként bevezetni a PHOENIX-nél, és segített a kecskeméti és a fóti telephelyeken történő telepítéseknél is. Szeretném mindezt itt is megköszönni neki.

Sok szó esett a hatékonyságról. Milyen módon lehet ezt egy ekkora raktár esetében mérni?

Nagyon sok mutatónk és értékelésünk van amivel a telephelyek hatékonyságát mérjük, legyen szó a logisztikai alapfeladatainkról vagy akár az energiafelhasználásról vagy a munkabeosztásról.
Ugyanakkor a leglényegesebb mérőszámunk a produktivitási mutató, ami azt mutatja meg, hogy egy meghatározott időintervallum alatt hány gyógyszertári rendelést tudunk a megszokott magas szinten kiszolgálni. Ezt a mutatószámot a PHOENIX minden ország és telephely tekintetében méri és értékeli. Óriási büszkeség számunkra, hogy e mutató tekintetében a közel 140 európai telephely között folyamatosan kiváló eredménnyel szerepelünk.
Havi rendszerességgel elemezzük a produktivitási számokat és már jó ideje az élmezőnyben vagyunk, többször a Top 3-ba is bekerültünk. Mindez nem lenne lehetséges egy ilyen munkáját szerető és összetartó, nagyszerű Kollektíva nélkül.

Ilyen magas szintű teljesítmény mellett van még tér fejlesztésre?

Természetesen mindig van tér a további fejlesztésre, és ennek lehetőségét folyamatosan keressük is. A komissiózó automata óriási segítség és egy rendkívül összetett technológia, ami hatalmas előrelépés a gyógyszertárak és kórházak magas szintű kiszolgálásában.
Ugyanakkor fontos dolognak tartjuk az automata működésével kapcsolatos folyamataink további fejlesztését. Épp most fejeztünk be egy nagyobb lélegzetvételű módosítást, melynek eredményeképp tovább tudjuk optimalizálni az automatizált és manuális szedésünket.

Az idei évben is számos projektet kezdünk el, és reményeink szerint meg is valósítunk. Terveink között szerepel a termékkategorizálásunk bővítése, mely fejlesztéssel fizikai mozgatás nélkül tudjuk egy komissiózási egységbe rendezni a termékeket egy raktárrészen belül.
Egy másik fejlesztés eredményeképpen a gyógyszertári visszajelzéseknek megfelelően megjelölhetünk termékeket, melyek kiszolgálása gyári gyűjtőegységben történhet a kézi komissiózó pálya elkerülésével.
Talán a korábbiakhoz képest apróságnak tűnő újítások, de nagyon fontosak, amelyek az egyedi bánásmódot igénylő termékek logisztikájának további fejlesztését szolgálják. Szeretnénk még jobb minőséget nyújtani a gyógyszertárak és kórházak kiszolgálásában, hogy az eddiginél is hatékonyabban segítsük őket a mindennapi munkájukban.

Mik a legnagyobb kihívások a polgári telephely életében?

Kevés olyan kihívást tudnék említeni, ami nem érint országosan mindenkit. A munkaerő kérdése mindenhol nehézséget jelent, itt Polgáron is. A kollektíva nagyon összetartó és alacsony a fluktuáció, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról, hogy Polgár Északkelet–Magyarország talán leggyorsabban fejlődő ipari centrumának közelében fekszik, ami egyben azt is jelenti, hogy a szomszédos Tiszaújváros egyre növekvő számú beruházása nagy mennyiségű munkaerőt köt le. Tudjuk hogy a régió számára ez fejlődést jelent, így alapvetően örülünk a folyamatnak a munkaerőpiaci nehézségek ellenére is.

Jelentős nehezítő tényező a kiszállításunk tervezésében a régió úthálózata. A Tisza folyón való átkelés erősen befolyásolja a túráink optimalizálhatóságát, hiszen sok esetben egész egyszerűen nincs út két település között, ami megnehezíti az átfolyó túrák tervezését. Az országban ezért Polgáron a legmagasabb a kiszállítás költsége.
Mi ettől függetlenül a szolgáltatásunk minőségéből nem engedünk és nagyon örülünk annak, hogy ezt érzékelik a gyógyszerészek is, és egyre többen választják a PHOENIX-et nagykereskedő partnerüknek. Köszönjük a belénk vetett bizalmat, mi mindent megteszünk azért, hogy a gyógyszerészek elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal.

Mik a tervek a közeljövőben Polgáron?

Az említett jelentős beruházásokat és technológiai előrelépést követően most a legfontosabb feladatunk a finomhangolás, hogy folyamatosan még tovább tudjuk fejleszteni a logisztikai szolgáltatásainkat. Nagyon örülök és büszke vagyok arra, hogy a PHOENIX európai szintű szolgáltatást tud nyújtani a gyógyszertáraknak és kórházaknak, és meghatározó szerepet tölt be e számunkra kiemelten fontos régió gyógyszerellátásának biztosításában!

- bf -

2023. április 3.