Február közepén indult el a PHOENIX Pharma Zrt. új Partneroldala, a PHOENIX VIP. A megújult platform a PHOENIX digitalizációs stratégiájának egyik fontos pillére, mellyel a Társaság modernizálni és szélesíteni kívánja a gyógyszertáraknak és kórházaknak nyújtott online szolgáltatások körét. A PHOENIX VIP kapcsán beszélgettünk Kaló Tamás Vezérigazgatóval és Kovácsné Dr. Horváth Irén Regionális Kereskedelmi Igazgatóval, a projekt szakmai irányítójával.
Honnan ered az új Partneroldal neve?
KT: A PHOENIX VIP a PHOENIX Vevői Internetes Portál rövidítése. A névválasztás azt tükrözi, amiben hiszünk: számunkra minden gyógyszertár és kórház kiemelt ügyfél. Az új oldalon a partnereink egy modern, könnyen kezelhető és személyre szabható felületen tudnak elérni szinte minden információt, amire a PHOENIX-el kapcsolatos együttműködésük során szükségük lehet.
Mi hívta életre a PHOENIX VIP-t?
KHI: A PHOENIX-nél nagy hangsúlyt helyezünk a szolgáltatásaink fejlesztésére, és ez kiemelten igaz a digitalizáció területén. Sőt, nagyon fontosnak tartjuk azt is, hogy a gyógyszertárakat is segítsük a fokozatos digitális átállás megvalósításában. Számos ilyen jellegű fejlesztést hajtottunk végre a közelmúltban, melyek közül a Medikáció E-learning felületünket, a Szimpatika WebTér online gyógyszertári platformot és a teljes egészében online keretek között működő PHOENIX Továbbképzéseket emelném ki. Nagy előrelépést értünk el az utóbbi években a gyógyszertárak gazdasági adminisztrációjának támogatásában is az elektronikus számla és a számlák egyszerű letöltését biztosító Könyvelői Portál bevezetésével.
KT: Az utóbbi évek egyik fontos tapasztalata volt, hogy a gyógyszerészek örömmel fogadják a digitális fejlesztéseket és gyorsan megtanulják használni az ezekre épülő szolgáltatásokat. Ezért gondoltunk arra, hogy digitális stratégiánk következő állomásaként a napi működés során oly fontos vevői online felületünket modernizáljuk.
A PHOENIX VIP-val az volt a célunk, hogy egy olyan felületet hozzunk létre, ahol a gyógyszertárak és kórházak könnyen, egy helyen, néhány kattintással juthatnak fontos alapinformációkhoz és intézhetnek online szinte minden ügyet, ami a PHOENIX-el való együttműködés során felmerül.
Mik a legfontosabb újítások?
KHI: A VIP-ba történő belépéskor a felhasználó egy igényes felületre érkezik, ahol a logikusan felépített menürendszer vagy a legfontosabb információkat tartalmazó dashboard alapján könnyen megtalálja a keresett funkciót.
Manapság egyre fontosabb mindenki számára, hogy egy igénybe vett szolgáltatás személyre szabható is legyen. A PHOENIX VIP felületén újdonság például, hogy a felhasználók által legtöbbet használt, ún. kedvenc funkciók gyors eléréssel kihelyezhetők a nyitóoldalra, így kényelmesen, egy kattintással elindíthatók.
Ezeken túl talán az egyik legfontosabb újdonság a gyógyszertárak számára, hogy mostantól többféle felhasználói jogosultságot tudnak beállítani, azaz különböző felhasználói csoportokat tudnak definiálni. Így a gyógyszertárvezető saját igényei szerint alakíthatja ki például, hogy a gyógyszertáron belül kinek legyen jogosultsága a forgalmi adatok elemzéséhez vagy éppen a számlaügyek intézéséhez.
KT: Gyógyszerészi visszajelzések alapján rangsoroltuk a már a korábbi felületen is elérhető funkciókat és törekedtünk arra, hogy a legtöbbet használt menüpontok a lehető leggyorsabban elérhetők legyenek.
Kiemelt csempén szerepelnek, azaz a belépés után egy kattintással elérhetők például a PHOENIX-es akciók, a különböző gyártói akciók, a PHOENIX következő szállításának érkezési időpontja, a forgalmi adatok, az online reklamációs ügyintézés vagy a parkoló tételekkel kapcsolatos információk.
Mivel havonta mintegy 80.000 - 100.000 oldalfelkereséssel számolunk, fontos volt, hogy ne csak asztali számítógépen legyen elérhető a VIP, hanem rendelkezzen mobiltelefonra optimalizált nézettel is.
Mik voltak a fejlesztés legfontosabb mérföldkövei?
KT: A projekt első értekezlete óta nagy lelkesedéssel dolgoztunk azon, hogy a lehető legjobban használható felületet tudjuk átnyújtani a gyógyszertáraknak. Ehhez első körben összegyűjtöttük a felmerülő ötleteket és igényeket gyógyszerész partnereinktől, majd összeállítottuk az oldal funkcionális részeit, illetve a megfelelő felhasználói élményt biztosító megjelenés elemeit.
A tervezési fázist követően egy hosszabb informatikai fejlesztési folyamat során, külső szakértőket is bevonva hoztuk létre a PHOENIX VIP oldalt. A tesztelést már ismét gyógyszerészek bevonásával végeztük, akik fontos visszajelzéseket adtak, amelyek segítségével tovább javítottuk a portált. Végül február 18-án indultunk el az új felülettel.
Hogy sikerült az átállás?
KHI: Az átállást a régi Partneroldalról komoly felkészülés előzte meg. Nagyon sokat egyeztettünk gyógyszerész partnereinkkel személyes találkozókon és telefonon, és informáltuk őket a váltásról online kommunikációs platformjainkon, Vevőtájékoztatóinkban illetve a PHOENIX Futár magazinunkban is. Ez az időszak nagyon intenzív volt, hiszen mintegy 1.600 gyógyszertár használja aktívan a felületet úgy, hogy legtöbben naponta jelentkeznek be. Az átállás egy szombati napon, este történt, hogy biztosan ne okozzon egy gyógyszertár számára sem fejtörést a régi rendelési felület leállása. Ez jó döntésnek bizonyult, mert így alaposan fel tudtunk készülni a váltásra, ami terv szerint, jól sikerült. Nagyon örülök annak, hogy az indulás óta sok pozitív visszajelzést kaptunk vevőinktől az oldallal kapcsolatban, köszönjük a támogatásukat!
KT: Ezúton szeretném megköszönni Irénnek és a lelkes projektcsapatnak a magas színvonalú, nagyszerű munkáját. Ez egy komplex feladat volt, ahol a Kereskedelem, Informatika és Marketing osztályok több más terület támogatása mellett kiválóan együttműködtek. Nagyon büszke vagyok a PHOENIX-es munkatársaimra! Emellett szeretném megköszönni a projektet végigkísérő gyógyszerészek és külső informatikai partnerünk támogatását, akik oroszlánrészt vállaltak a PHOENIX VIP sikerében. A portál elindult, azonban a fejlesztéseket folyamatosan tovább folytatjuk a gyógyszerészi igényeknek megfelelően. Bízom abban, hogy a PHOENIX VIP-val támogatást tudunk nyújtani a gyógyszerészek munkájához!
- bf -
2023. április 12.