Rólunk

Hírek, közlemények

Új vállalati filozófia a PHOENIX-Csoportnál

A vállalati filozófia a szervezet alapvető értékeit és elveit foglalja magába, és mint stratégiai elem, nagy szerepet játszik abban, hogy meghatározza a vállalat identitását és céljait. A PHOENIX-Csoport néhány hónappal ezelőtt újragondolta és frissítette a vállalati filozófiáját. Erről kérdeztük Kaló Tamást, Társaságunk vezérigazgatóját.

A PHOENIX jelmondatát sokan ismerik, azonban a vállalati filozófia másik két eleme, a jövőképünk és az értékeink talán nem ennyire közismertek. Hogyan függ össze ez a három stratégiai elem?

Az „Egészséget szállítunk” a PHOENIX legendás jelmondata, ami röviden, frappánsan fejezi ki Társaságunk tevékenységét és küldetését.
Nagyon szeretem ennek a két szónak az üzenetét, hiszen azonnal beazonosítható és folyamatosan hozzájárul a PHOENIX-es identitásunk erősödéséhez. A küldetésünk, az értékeink és a jövőképünk a vállalati filozófiánk összetartozó elemei, amelyek együtt járulnak hozzá a stratégiánk megvalósításához. Ezek az elemek különböző módon segítik a PHOENIX-et abban, hogy értékeinket, céljainkat és üzeneteinket kommunikáljuk a gyógyszertárak, a kórházak, a gyártók, a munkatársaink, az egészségügyi kormányzat és minden partnerünk felé.

Miért volt szükség a frissítésre, és mi újult meg a vállalati filozófiában?

Az „Egészséget szállítunk” természetesen maradt, a jelmondatunk kiállta az idő próbáját. A jövőképünket és az értékeinket azonban megpróbáltuk másképp megfogalmazni, hiszen nagyon sok változás történt az utóbbi években a gyógyszerellátási rendszerben és a PHOENIX-nél is, amelyekre úgy éreztük, érdemes reagálnunk e két elem újragondolásával. Megvizsgáltuk, hogy mi mint PHOENIX, kik vagyunk és milyen értékek mentén szeretnénk magunkat definiálni ebben az új szakmai és gazdasági környezetben.

Hogy történt mindez a gyakorlatban?

A PHOENIX több európai országban vesz részt a gyógyszerellátásban, így természetesen mind az értékeinkre, mind a jövőképünkre vonatkozóan kialakult egy átfogó, angol nyelvű verzió, ami jó alapul szolgált a munkánkhoz. Ezt a verziót alakítottuk tovább és adaptáltuk a magyarországi viszonyokra.
Nagyon fontos volt számunkra, hogy a kollégáinkkal együtt gondolkodva, és velük közösen végezzük el ezt a feladatot. Cégcsoportunk minden területéről mintegy 30, különböző munkakörben dolgozó munkatársunkat kértük fel, hogy vegyenek részt ebben az izgalmas munkában és segítsenek megfogalmazni a jövőképünket és a vállalati értékeinket.
Nagyon büszke vagyok a kollégáimra, akik nagy lelkesedéssel és felelősséggel dolgoztak és véleményem szerint nagyon jó lett a végeredmény, amit a következő hónapokban részletesen be is mutatunk majd.

Jövőképünk

Mi vagyunk a megfelelő partner az egészségügyi termékek és szolgáltatások közvetlen és hatékony elérésének biztosításában.

Hogyan játszik szerepet a jövőben az új vállalati filozófia a PHOENIX életében?

Összesen hat értéket fogalmaztunk meg, melyeket ősszel ismertetünk meg minden kollégánkkal és partnerünkkel.
Természetesen a partnereink középpontba helyezése, a hatékonyság, a hosszútávú gondolkodás, az egység, az értékteremtés és a PHOENIX-Csapat hangsúlyozása nem újdonság, azonban ezen értékek vállalati filozófiába helyezése mégis jelentős lépés.
Akkor dolgozunk majd jól, ha a gyógyszerészek, a betegek, a munkatársaink és minden partnerünk érzékelni fogja ezeket az értékeket a PHOENIX-el való együttműködése során.

- ra -

2024. szeptember 1.